1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.
  2. Varmt välkommen till Ulfcraft! Ni når oss på IP: mc.ulfbage.com:25665
  3. Hej Guest! Gå gärna in och gilla vår sida på Facebook! Du hittar den här! »
  4. Lust att tjöta lite med oss? Joina vår TeamSpeak 3 på ts.ulfbage.com:10000
  5. "Han är så trött att han inte ens orkar ramla omkull" - Ulfbåge om Dählie är efter 5-milen VM 1997

Tips på bra bärbar speldator

Discussion in 'Spel & IT' started by Jacke9, Jan 22, 2012.

1. Jacke9 Ny medlem

Hejsan!
    Jag undrar om någon har tips på en bra bärbar speldator? Helst vill jag kunna köpa den på Siba, eftersom jag fick ett presentkort på Siba i julklapp. Jag har inte så jätte mycket pengar att lägga på datorn, mellan 3000 och 7000:- får den kosta.
    Jag vill ha en bra processor, bra grafikkort, minst 4 GB ram, och skapligt med minne. Jag vill i första hand ha en dator som klarar de flesta spel, och självklart Minecraft. Sen är det en fördel om webkameran är inbyggd, att det finns HDMI, och bra högtalare för ljud när jag tittar på film. Batteritiden vill man ju såklart ska vara längsta möjliga.
    Märket spelar ingen som helst roll, men det ska vara en dator som håller....och inte ha för mycket förinstallerat som bara tar plats och minne!
    Supertacksam för svar/hjälp!
    Ps. Ulfcraft är bäst!!

Mvh Jacke
  2. Anti_Noob_Toob Donator A

3. Jacke9 Ny medlem

Jag har en stationär speldator här hemma, som jag är jätte nöjd med. Men jag behöver en lapptop också, för att kunna ta med till polare, till fjällen osv. Man vill ju kunna vara on-line överallt, närsomhelst!! :) Detta är alltså bara ett komplement till min stationära.! Dessutom har jag ett presentkort på Siba, som bara MÅSTE förbrukas! Ha ha!
    Mvh Jacke
  4. ACDCAlbin Dont look here, look there --------------->

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=8329196 Jag har en liknande sån här hos min mamma. Funkar utmärkt att köra minecraft på :)
    4Gb ram
    500 gb Hårddisk
    17,3 Tums skärm
    hyfsad lätt i vikten
    6 - cells batteri
    Hdmi, vga, usb 2.0 (4st), webbkamera m.m
  5. Huge_oh Megan Fox fan

6. Jacke9 Ny medlem

Det är väl inget...det har jag som fickpengar.....inte!
    Den andra datorn som var på Siba, gillar jag. Blir nog den tror jag! Tack för tipset!!
    • Donator

bjoen Donator

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9098202

Jag hade nog valt denna, väger mindre och har mindre skärm. En 17 " är för stort för att släpa runt med om du planerar att ha den på ett ställe är det lika bra att skaffa en stationär där får du mer för pengarna. Den här väger lite mer men har lite sämre processor (den här fungerar bra för minecraft och att surfa). Den har 6g minne det är alltid bra att ha. Den här har också ett lite bättre grafik kort pluset på allt är att du får ett par riktigt bra hörlurar till.

Dela denna sida